El divendres de Festa Major, i per primer any, s'ha organitzat una ballada popular de la Dansa de Canuts on, tothom qui ho desitgi, podrà ballar-la. L'acte començarà amb la presentació del Ball de Cascavells, una nova dansa que es recuperà gràcies als treballs del Joan Pedrós i de la colla Estol-Espígol d'Agramunt. A continuació hi haurà la ballada popular, que obrirà l'alcalde d'Agramunt i on tothom hi podrà participar.
Tot i que de forma espontània qualsevol parella s'hi podrà afegir, la colla Estol-Espígol ha organitzat unes sessions per ensenyar el ball a tothom qui ho desitgi. Les sessions seran els dies 24, 27, 28 i 29 d'agost, a 2/4 de 9 del vespre, a l'Escola de Música. Tothom qui ho desitgi podrà venir a aquestes sessions per aprendre la dansa de Canuts. No és necessari venir-hi tots els dies, ja que es tracta d'una dansa molt senzilla.
La Colla Estol-Espígol d'Agramunt ha informat a través d'Agramuntenxarxa.cat, que ben aviat obrirà les inscripcions, fet que els permetrà saber quines persones ballaran segur la dansa. Els primers 50 inscrits rebran un canut original de fusta de record, amb la inscripció de l'any.
